torsdag den 22. januar 2015

(Enog)Tredive, tyk & træt

Jeg prøver at fortrænge, at jeg ikke engang bare er 30 år længere, men enogtredive og stadig f***ing uden graviditet eller barn. Der er kun fedt i min mave. Crap.

Muligvis gentager jeg mig selv, men sådan er mit liv også meget for tiden. Fyldt med gentagelser. Jeg har altid haft en fornemmelse af, at jeg ikke ville have helt nemt ved at blive gravid, men samtidig har jeg også altid troet, at jeg ville blive på under tre år. Mine forældre var nemlig tre år om at få mig (og derefter 4 år om at få min søster) og derfor tænkte jeg, at der nok også ville gå ekstra tid for mig. Men af en eller anden grund, har jeg altid været sikker på - som i fuldstændig sikker på - at jeg ville forbedre den tid og dermed blive gravid før der var gået tre år. Deadlinen for de tre år var i december måned og selvom jeg lige nåede at blive gravid, er jeg jo langt fra målet nu.

Det tager hårdt på mig for tiden. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor dejligt at ville være, hvis min graviditet var fortsat uden problemer. Selvom jeg ikke kan bruge det til noget. Tankerne kører derudaf samtidig med at jeg bliver overhalet indenom af den ene efter den anden, som er gravid for første, anden eller tredje gang.

Jeg bekymrer mig om hvordan næste ægudtagning vil gå. Hvordan jeg og min mand vil reagere, hvis det ikke går godt. Hvor lang tid der vil gå før jeg bliver gravid igen - og om det så holder den anden gang eller om jeg (vi) skal i gennem endnu en abort. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, om det her kun er begyndelsen. Om vi slet ikke skal få lov til at få det liv vi drømmer om og havde forestillet os. Om vi enten aldrig får vores eget biologiske barn, eller vi får et barn, som fejler noget.

Derudover synes jeg det er rigtig svært at planlægge midt i fertilitetsbehandlingen. Jeg har brug for at skifte job. Det har jeg haft i lang tid. Jeg vil gerne lave et større eller mindre brancheskift, men jeg synes det er rigtig svært, når jeg er under behandling. Skal jeg så sige det til en ny arbejdsgiver? Og vil det kunne fungere?

Synes godt nok det er op ad bakke disse dage. Jeg er blevet ældre og tungere, men har ellers ikke rykket mig det sidste år. Nu må der virkelig godt til at ske noget! Noget godt, tak!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar