lørdag den 21. oktober 2017

Tankerne om 2'eren #2

Min mand kommer oftere og oftere med hentydninger til barn nummer 2. A la "det er derfor spiloppen vil have godt af at få en lillebror eller lillesøster" eller ligende. Yes, yes, I know. Og jeg må indrømme, at det også fylder mere og mere hos mig. Jeg vil da også gerne gøre spiloppen til storebror, have en lille baby igen, gå på barsel og have stramt tøj på fordi en gravid mave gerne må fremhæves modsat en blød sukker-mave. Men jeg har knap så meget lyst til at have kvalme 24-7, til at være mega træt, få uren hud, have problemer med iskiasnerven og derefter kun sove en time ad gangen i alt for lang tid. Uuuuuuh!

Der er jo også et job, jeg rigtig gerne vil passe. Hvor jeg skal vise mit værd og gerne komme på fast kontrakt. Men man kan jo ikke planlægge børn. Eller jeg kan i hvert fald ikke. Der sker ikke bare lige. Selvom flere siger det. Vi prøvede også i lang tid med den første og så blev vi gravide med nummer to nærmest uden vi vidste det. Jae, nej - det sker ikke for os. For så var det sket. Det er ikke mange gange vi har beskyttet os i år - og nu er det snart november.

Det jeg heller ikke helt kan overskue er, at gå all in og så viser det sig at være rigtig svært igen. At starte i behandling og være så mega fokuseret på det, og blive så skuffet hver måned. Det er alt for hårdt.

Alligevel er vi jo startet lidt. Udover det med at vi ikke beskytter os, er jeg også begyndt at være lidt obs på hvornår jeg har ægløsning... Derudover har jeg faktisk tabt mig 2,5 kilo over de sidste fem ugers tid. Langt om længe. Efter jeg ellers kun har taget på siden jeg skiftede job i marts måned i år. Pyha. Jeg har stadig ikke taget mig sammen til rigtig at gå på kur - det burde jeg ellers - men jeg er blevet meget bedre til ikke at lukke så meget sukker indenbords.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar