lørdag den 14. november 2015

Min foranderlige krop

Allerede tidligt i min graviditet oplevede jeg ændringer i min krop. Bryster der voksede, hud der gik amok - og selvfølgelig en mave, der blev større og større. Min navle poppede jo også ud!
Efter fødslen var jeg spændt på hvordan min krop ville reagere. De første døgn efter var min mave stadig rigtig stor, men selvfølgelig ikke så fast. Jeg havde faktisk ikke rigtig lyst til at røre ved den fordi jeg synes det var så underligt. Hvor blævret mon den var..? Den næste uges tid blev maven dog hurtigt mindre og det var sjovt at se mig mere slank igen - for første gang i laaaang tid. Dog vendte min navle stadig udad. (WTF!?)

Her en måned efter fødslen ser det således ud:
- Jeg stadig noget mavefedt, der skal væk, men jeg kan passe de fleste af mine bukser igen.
- Huden på maven er klar blødere end før graviditeten (en anden bloggers mand, kaldte det så charmerende nosse-hud, hehe)
- Blev ikke helt fri for strækmærker. Har et par stykker ved navlen, der dog er meget korte. Meeen så er der ligesom også kommet nogle på brysterne. Det er lidt som om de ikke er helt "sprunget ud", men de er der alligevel. Fandens.
- Min røv er blevet fladere. God dammit. Har altid haft en del junk in the trunk og været glad for det, så nu skal der seriøst squattes.
- Brysterne har deres helt eget liv. Laver alverdens former alt efter om de er sprængfyldte med mælk eller lige blevet tømt. Og så er der de førnævnte strækmærker. Jeg aner ikke hvordan mine bryster ender ud med at se ud, men tvivler på de bliver som før min graviditet.
- Min badevægt satte jo ud under graviditeten og jeg har endnu ikke erhvervet mig en ny, så aner ikke hvad jeg vejer og hvor langt jeg er fra min vægt før graviditeten. Det er nok heller ikke helt sammenligneligt - jeg har helt sikkert mistet en del muskelmasse. Æv.
- Understellet. Shit man. Det er heller ikke sig selv endnu. Synes det er skræmmende. Der skal uden tvivl trænes en del mere, men synes også bare, jeg ser anderledes ud. Hmmm..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar