torsdag den 5. november 2015

Udfordringer vs succeser

Tiden suser afsted uden jeg rigtig laver noget. Dagene går i et med hinanden. Lidt skræmmende. Det handler om meget små ting for tiden.

Udfordringer:
- Søvnmangel: Det er ikke nemmere at overskue baby, fedtet krop og nusset hjem, når man max har sovet en time i streg i løbet ad natten. Puha.
- Babygråd: I starten græd lillemanden kun kort når han var sulten, utryg eller skulle skiftes. Men nu døjer han med maven og græder derfor højere og mere. Det går lige i hjertet. Han bliver helt ulykkelig når han er sulten, men ikke kan koncentrere sig om at spise fordi der kommer luft på tværs. Uf.
- Mælk: Én udfordring er at gennemskue amningen. Det er jeg endnu ikke lykkes helt med. Men noget andet er, at der er mælk alle vegne! Jeg kan slet ikke styre det. Lige meget hvad jeg gør, har jeg mælk nedad mig efter amning. Ikke fedt. Der må være et trick, jeg har misset.
- At bevæge sig ud i verdenen: Det er ikke helt nemt at komme ud af døren. Jeg er nervøs for at han vågner og er sulten (fordi det hele indtil videre er ret uregelmæssigt). Jeg kommer hurtigt til at kampsvede i frygten for at det ender galt. Samtidig er det SÅ dejligt at komme lidt ud, så jeg ser virkelig frem til at blive mere rutineret på dette punkt.

Succeser:
- At bevæge sig ud i verdenen: Ligesom det er en stor udfordring, så er det netop også en succes for mig, når det lykkes. Tre gange har jeg været afsted alene indtil videre. Små skridt.
- Jeans: Jeg har haft et par almindelige jeans på! Wuhu! Det er godt nok længe siden det er sket. Okay, en nok lidt for stor muffin top viste sig, meeeen det hjælper på det med kroppen. Savner SÅ meget at gå lidt lækkert klædt og med dertil hørende lækkert hår og bare lidt makeup.
- Tillid: Jeg er begyndt at hvile lidt mere i mig selv, selvom jeg stadig synes det er hårdt og er usikker omkring mange ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar