tirsdag den 23. oktober 2018

Sunday Blues på en mandag - postet på en tirsdag

Nedestående er skrevet i går. I dag har heldigvis været en bedre dag - vi har alle tre holdt fri i går og i dag og bare hygget sammen. Ordnet nogle ting og slappet af. Hver gang jeg er alene - på toilettet eller i gang med vasketøjet, ryger mine tanker over på håbet om at blive gravid igen lige om lidt.

Jeg har smadret skærmen på min bærbare computer - en potteplante kom på uventet besøg. Pis. Er ikke vild med at skrive på min mobil, men nu gør jeg det alligevel. Alt for mange dage med alt for mange tanker. Tænker det hjælper at få skrevet nogle af dem ned.

I går aftes stak jeg mig med en sprøjte Ovitrelle og på lørdag skal jeg have lagt vores sidste fryseæg op. Pyha. Jeg vil virkelig, virkelig gerne, at det sætter sig fast og bliver til en lille baby. Tænker på det lige lovlig meget. Det gør det ikke bedre, at jeg fylder hele 35 år om mindre end to uger. På dagen vil jeg endnu ikke vide om ægget har sat sig fast eller ej, men det ville jo være den bedste fødselsdagsgave ever. En positiv graviditetstest.

Ovitrellen har givet mig åndssvag hovedpine og kvalme i dag. Det husker jeg ikke at have oplevet før. Det skete i hvert fald ikke sidste måned. Måske har jeg glemt det, hvis det er sket før. Det var trods alt helt tilbage i 2012-14, at jeg fik den sprøjte næsten hver måned. Jeg håber det kan have en eller anden større betydning a la, at jeg er mere modtagelig denne måned og det befrugtede æg derfor med større sandsynlighed vil sætte sig fast og udvikle sig. 

Har ikke rigtig lyst til at fylde 35. Slet ikke, hvis jeg ikke bliver gravid i denne omgang heller. Husker tydeligt hvordan jeg var dybt ulykkelig på min 30 års fødselsdag fordi jeg ikke var gravid og jo ikke anede om jeg nogensinde ville blive det. Det blev jeg jo heldigvis - og også en gang med en lykkelig udgang - men det ændrer ikke ved, at jeg brændende ønsker mig et barn til. At jeg ønsker at gøre min søn til storebror og berige ham med en søster eller bror. Jeg er bange for, at jeg bliver rigtig ked af det denne gang, hvis jeg ikke bliver gravid. Fordi det er vores allersidste æg, vores søn nu er fyldt 3 og jeg runder de 35 lige om lidt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar