torsdag den 12. februar 2015

Lykkelig & bekymret


Jeg er skiftevis ovenud lykkelig og sindssyg nervøs. Jeg håber og beder til at denne graviditet bliver til en rask baby. Jeg er nu 5+0 og mærker ingen dårligheder. Er spændt på om de kommer i løbet af næste uge... Synes der er lang tid til første scanning om to uger, men håber virkelig vi kan se hjerteblik der og alt fortsætter som det skal. Som en helt almindelig graviditet.

Kan dog heller ikke lade være med at tænke hvad nu hvis.. Hvis jeg mister igen, hvis jeg mister sent, hvis graviditeten går fint, men barnet er sygt, når det kommer til verdenen..!? Åh, alle de tanker.

Derudover er der jobbet. En tre dages tur i udlandet med kurser, teambuidling mv venter om en måned. Hvad hvis jeg er herre-dårlig? Eller hvis vi skal lave noget, som jeg ikke har lyst til eller bør pga min graviditet...? Kan godt mærke, at jeg er mere nervøs for at gøre noget forkert denne gang, men håber det bliver bedre efter vi forhåbentlig har set hjerteblink om to uger og kommer over den tid, hvor jeg aborterede sidst...

Fysisk føles det stadig som om jeg får min mens i morgen. Håber det er et godt tegn..

2 kommentarer:

  1. Åh, ja. har jo lige selv været hele møllen igennem. Kan nikke genkendende til mange af dine bekymringer. Det er faktisk ren tortur den ventetid til første skanning. Min ventetid lå lige inden jul til 5 dage efter nytår. Og tiden kunne bare ikke gå hurtigt nok ;)

    Jeg havde altså en hel del mens smerter omkring uge 4-5-6. som så har været livmoderen, der har givet sig lidt til den lille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det er dejligt at høre! Det er en ny version af ventetid! Og man har jo ingen anelse om hvordan udviklingen står til inde i maven. Dog synes jeg, jeg har en bedre mavefornemmelse denne gang, men det kan også bare være fordi jeg ikke kan overskue at det skal gå galt igen..

      Slet