onsdag den 5. august 2015

Fødsels- (aka smerte-) forberedelse



I går startede jeg til fødselsforberedelse. Jeg har valgt at gå til Anja Bays såkaldte "Smertefri Fødsel" grundkursus - efter anbefalinger fra en veninde, bekendte og et foredrag. Jeg tror jeg bliver rigtig glad for det. Jeg frygter nemlig lidt fødslen. Eller det vil sige - jeg frygter hvordan jeg vil takle smerten og hvordan jeg vil holde ud.

Nu har jeg netop siddet og øvet på noget afspænding og vejrtrækning - hvilket gør mig endnu mere glad for min beslutning om at tage kurset. For jeg synes sgu det er svært! Jeg er også lidt af en motorik-spasser. - Og så i kombination med, at jeg ikke ligefrem er i super form, så er det sgu ikke helt nemt at naile den korrekte vejrtrækning uden at snuble. Så der skal uden tvivl øves.

Men det første kursusmodul har givet mig blod på tanden. Jeg skal sgu blive sej til det, så jeg kan føle at jeg er med til fødslen, selvom det er mother hårdt og gør mega naller. Nu må vi se..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar