søndag den 26. august 2018

Ferien er ovre - en liste

Sommerferien lakker mod enden - i morgen skal min mand og jeg tilbage på arbejde og vores søn skal starte i børnehave(!) Vi sidder i sofaen og slapper af. Min mand ser Alien, mens jeg sidder her med computeren i skødet. De film er bare ikke rigtig mig...

Vi har haft en rigtig dejlig ferie. Jeg føler, jeg har været væk fra arbejdet virkelig længe. Det er dejligt. Halvvejs inde i ferien havde jeg lidt krise og blev lidt depri - tiden gik alt for hurtigt. Nu er det ok at skulle tilbage, men jeg har alligevel lidt sommerfugle i maven. Mon der er mega travlt? Er der sket store ting, mens jeg var væk? Har jeg efterladt træls opgaver til dem, som kom fra ferie, da jeg tog afsted? Derudover synes jeg det er ret vildt, at Spiloppen skal starte i børnehave i morgen. Det er jeg også spændt på - eller nærmere lidt nervøs for. Færre voksne, flere børn og større krav. Heldigvis er han i en integreret institution, så det er i samme hus og både han og vi kender lidt til de voksne. Jeg er sikker på, at han nok skal blive glad for det - jeg krydser bare fingre for, at opstarten ikke bliver for hård for ham. (I formiddags, da vi talte om, at han skulle i børnehave i morgen og mor og far på arbejde, sagde han: Nej, far skal ikk' arbejde - jeg elsker min mor & far.) 

Anyway, det jeg egentlig ville skrive var, at jeg havde en del ting, jeg gerne ville nå i ferien, men ikke alle ting, har jeg fået gjort. Det typiske for mig ville derfor være at slå mig selv oveni hovedet med det og være utilfreds. Men det prøver jeg at lade være med. I stedet vil jeg fokusere på alle de gode ting fra feriens tre uger. Hermed en liste:

- Jeg har læst en bog færdig. En bog jeg startede på for laaaang tid siden, men som jeg ikke kom rigtig i gang med fordi jeg altid faldt i søvn. På ferien blev jeg helt opslugt af bogen og læste og læste til der ikke var mere tilbage. Skønt!
- Ægte charter i en uge. Vi var i Alcúdia på Mallorca. Charter for alle pengene med all inclusive. Det har vi aldrig prøvet før, men det fungerede super godt med en 2-årig. Og så er jeg bare en sucker for sol, strand og vand.
- Tan-lines. Åh, dem har jeg savnet. Lidt sol på min blege hud - jeg bliver bare gladere af det.
- Langsomme morgener. Masser af dem. Intet vækkeur. Har siddet helt tæt i sofaen med Spiloppen og set Gurli Gris i lange baner. Sovet en smule længe flere dage. Først taget tøj på op ad formiddagen.
- Morgensex(!) Ja, helt simpelt - det er bare sjældent, det sker i hverdagen.
- Nye lamper. Endelig har vi købt og fået opsat nye lamper over vores spisebord. De gamle var dem, som den tidligere ejer havde efterladt - vi flyttede ind for to et halvt år siden! Der er også kommet en ekstra lampe op i stuen og i det ene badeværelse. Efterår, kom an!
- Nyfødte baby'er. Jeg har været på hele to barselsbesøg i min ferie. Hold nu op, det gav mig endnu mere lyst til at blive gravid. Sådan et lille bitte nyt menneske. Det er bare noget helt specielt. (Værsgo krop, blive gravid!)
- Binge-set serie. Jeg har taget mig tiden til at lave ingenting og se serie. Åh, så skønt. Den norske serie "Heimebane". Lige hvad jeg havde brug for - især, da jeg jo havde færdiggjort min bog. (Som forresten var krimien PAPA. Jeg er vild med Jesper Steins serie om Axel Steen.)
- Samtaler med Spiloppen. Han lærer flere og flere ord og spotter alverdens detaljer. Det er simpelthen så hyggeligt at tale med han og høre ham lave finurlige sætninger.
- Ingen ure. Vi har ikke stresset og jaget, men taget tingene som de kom og efter vores lyst og behov.
- Små opgraderinger/fornyelser i hjemmet. Vi har sorteret lidt, lavet lidt om og hængt nyt op. Det giver en rigtig god følelse, når nu der snart skal tilbringes flere timer indenfor.
- Kvalitetstid. Det har ferien været fyldt med. Tid sammen med familien, Bare os. Masser af kram, kys, tumlen og grin,

Det er helt surrealistisk, at jeg skal på arbejde i morgen. Jeg må hellere få lagt noget tøj sammen og børste tænder inden længe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar