lørdag den 8. september 2018

Akavet samtale hos lægen - nej, jeg er ikke gravid



Jeg er super dårlig til situationer, hvor en person har misforstået noget eller taget fejl i forhold til mig. I stedet for at fortælle personen, hov, du har vidst blandet mig sammen med en anden eller nej, jeg tror du misforstår, så spiller jeg med på "legen". Og det er så dumt. I går var det hos lægen.

Mens lægen venter på at komme i gennem til en hudlæge (fordi hun var i tvivl om et modermærke, som jeg har fået), small talker vi lidt. Så siger hun noget a la: Nu skal vi også snart se til din graviditet. Jeg tænker først, at hun mener, at vi måske skal tale om hvordan det går, nu når jeg skal i behandling igen. Også da hun fortsætter: Hvordan går det med det? Jeg svarer, at det går stille og roligt, men fornemmer så, at vi ikke taler om det samme. Det bliver bekræftet, da hun lidt efter bliver mere konkret: Ved I hvad det bliver? Holy moly, nu kan jeg ikke længere lade som om, at jeg tror, hun taler om min behandling. Jeg kan ikke overskue det, men får sagt noget i stil med Nej, nu tror jeg vi taler forbi hinanden. Jeg var gravid, men er det ikke længere, men vi har æg på frys, som vi skal til at bruge. Samtidig har jeg lyst til at krybe langt ned under gulvtæppet. Jeg synes det er SÅ akavet! Jeg kunne ikke helt tyde, hvor akavet min læge syntes det var, men hun sagde ikke rigtig noget om det, men talte bare videre om vores forsøg på at få børn. Nu når jeg tænker over det, var det faktisk utroligt upassende, da hun blandt andet efterfølgende sagde, at det jo er sjovere at lave børn selv. (Da jeg fortalte, at jeg ikke helt kunne overskue at tage ind til scanninger i tide og utide.) Jo tak, det synes jeg da også, men det er ikke bare os alle, der lige bliver gravide, når vi har lyst. (Min læge har fire børn.) Den stakkels læge har sikkert også alt for mange patienter, men det var sgu lidt uheldigt - og mega akavet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar