onsdag den 26. november 2014

Dilemma og alt for mange tanker

En af de aftener, hvor jeg bare har lyst til at gemme mig væk og lade som om at hverdagen ikke eksisterer. Har en rigtig presset arbejdsdag foran mig i morgen og kan mærke det påvirker mig helt vildt meget. Det gør det ikke bedre at læse blogs med smukke, seje gravide kvinder og derved komme til at tænke på, at jeg ville være snart fire måneder henne i dag, hvis alt var gået efter planen.

Udover hele udfordringen omkring fertilitetsbehandling og alt hvad det fører med sig, har jeg også mange tanker om mit job. Jeg har i lang tid tænkt at jeg ville noget andet, men har svært ved at finde ud af hvad. Jeg vil ikke skifte job for enhver pris, men jeg har brug for et job, som er mere flexibelt, stabilt og med bedre forhold og også gerne udviklingsmuligheder. Samtidig synes jeg, at det er svært at søge et nyt job mens jeg er i fertilitetsbehandling. Lige nu både bor og arbejder jeg ret tæt på det sygehus, hvor jeg er i behandling, og det er forholdsvis nemt at finde tid til scanninger om morgenen/formiddagen, men til gengæld presset, når jeg skal sygemeldes i forbindelse med ægudtagning. (Har jo kun prøvet én ægudtagning indtil videre).

I en ønskeverden bliver jeg gravid og søger så nyt job og får det enten mens jeg er gravid eller efter jeg har født. Men nu er snart gået tre år uden det er sket, så jeg kan jo heller ikke bare vente og regne med at det snart kommer. Udover at jeg ikke bliver yngre i forhold til graviditet og blive mor, så bliver jeg jo heller ikke ligefrem yngre i forhold til et eventuelt brancheskift.

Det er ikke altid nemt at være voksen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar