fredag den 17. april 2015

Min babys nabo: Cysten


Til nakkefoldsscanningen scannede jordmoderen også min cyste - min evigt tilbagevendende logerende. Hun var ikke helt glad for den - den er selvfølgelig også vokset igen. På onsdag - hvor vi også skal til første jordmodermøde - skal cysten tjekkes og muligvis suges for indhold (igen). Er lidt nervøs, men også spændt på hvad lægen siger til det. Jeg håber egentlig at han/hun siger, det er nemt og ufarligt for vores ufødte baby, at cysten bliver tømt. For den har irriteret en del de seneste par dage - og jeg har slet ikke lyst til den pludselig skal sno sig om sig selv eller sprænge lige pludseligt. Har læst, at det kan gøre ufatteligt ondt. Den var 9 cm, der hvor den var størst, for en uge siden. Så må vi se om den vokser yderligere til på onsdag eller jeg er heldig og den trækker sig sammen.

Den eneste trøst cysten giver mig er, at den jo efterhånden fylder en del. Den er jo samme størrelse som vores lille baby. Min konklusion: Det er jo som at være gravid med tvillinger pt - pladsmæssigt - og kan vel derfor til dels undskylde min allerede kæmpe mave... Eller? (I hvert fald er min mave ud over det hele og tøjkriserne er ikke blevet mindre.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar