søndag den 14. december 2014

En graviditet & to udskrabninger

Til dem der nu og da klikker sig herind - jeg beklager de få posts på det seneste. Jeg er ikke lige på toppen - surprice..!



Min weekend blev ikke helt som planlagt:
- Sidste fredag var mit hcg niveau nede på 13
- I torsdags blev det målt igen og lå stadig på 13
- Pga ovenstående lavede sygeplejersken fra fertilitetsklinikken en tid til scanning på gynækologisk afdeling fredag formiddag
- "Mød fastende for en sikkerheds skyld" blev der sagt
- Scanneren er knap sat i mig, før lægen siger: "Ja, der er noget, der skal fjernes"
- Indlægges, fjerner neglelak og ringer til min mand - så ligger jeg der igen og venter på en udskrabning
- Sygeplejerskerne prøver at fortrøste mig med at jeg da "har masser af tid endnu", men tager det lidt i sig igen, da hun ser min alder for enden af sengen. Akavet.
- Indgrebet går ok, men min livmoderhals har åbenbart snørret sig sammen og lægen kan næsten ikke komme til. Jeg blev ikke klogere på at den altid har været sådan, om det er noget og nyt om det kan betyde noget for min fortsatte fertilitetsbehandling(!?)
- Lægen mener at min menstruation bør komme indenfor et par uger nu og jeg bør ikke bløde helt vildt inden da. Tak!
- Lørdag byder på julefrokost med min mands barndomsvenner og en bunke mennesker jeg ikke har mødt før
- Surprice, en af gæsterne er gravid - to uger længere henne end hvad jeg ville være, hvis ikke det var gået galt. Jeg blev grøn af misundelse og min mand havde da også lidt svært ved at svare, da den gravides kæreste selvfølgelig spørger: "Hvornår skal I så have børn?" (De spurgte jo sikkert i god tro, men burde man ikke generelt formulere sig lidt anderledes? Fx spørge "kan I godt tænke Jer at få børn?" Det er jo heller ikke givet, at alle gerne vil have børn...)

Status: Har stadig kun prøvet at være gravide én gang, men har fået to udskrabninger af samme graviditet. Er fandens træt af det hele pt, men har fået lidt af min fandenivoldskhed tilbage, hvilket jeg tænker er et godt tegn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar