tirsdag den 8. september 2015

Sejren over cysten



Woohoo, det lader til at min cyste endelig er skrumpet ind til at være på størrelse med en rosin!
I dag var jeg til kontrol fordi læger på Riget tidligere var nervøse for om cysten ville komme til at sidde i vejen, når jeg skulle føde (der er jo knebent med plads i forvejen når en hel baby skal ud af en!)

Men efter at være blevet scannet bogstaveligt talt fra brysterne og hele vejen ned til og ind gennem det mest private sted, konkluderede en meget erfaren jordemoder, at cysten ikke var at finde. Kun en meget lille rest kunne hun se. Juhu! En læge sagde efterfølgende at den også godt kunne have forskubbet sig et helt andet sted hen, som man ikke kunne se nu, da lillemanden fylder så meget. Derfor kunne den godt dukke op igen (pis). Jeg skal til en scanning igen om 3 uger for en sikkerheds skyld og ellers først igen i januar, hvor man vil se om den vokser igen efter graviditeten. (De er nogle genstridige nogle, de cyster!)

Men jeg er SÅ glad! Skøn nyhed i en ellers lidt for presset uge. Derudover blev lillemanden også scannet og alt så godt ud. Han er nu 2600 gram (jeg er 35+0 i dag) og han ligger med hovedet godt nede. Yeah man, nu kører vi den efter bogen - ikke mere drama til os, tak!

2 kommentarer: