søndag den 6. september 2015

6 arbejdsdage tilbage

.. Før jeg går på barsel. Surrealistisk, men også så dejligt. Netop fordi der er så kort tid tilbage, så kan jeg alligevel ikke nå at fixe 1000 ting, så nu vil jeg gerne bare på barsel. Have lidt tid til at gøre klar herhjemme, øve mig endnu mere på træningen til fødslen og mentalt forberede mig på det hele. Bygge rede er det vidst bare. Det trænger jeg til.

Mit tredje trimester går generelt godt. Har lidt tendens til halsbrænd (mest om aftenen) og mine fødder er ret ømme (primært om morgenen), men ellers ikke de store gener. SÅ dejligt! Synes det er virkelig mærkeligt, at der næsten kun er 5 uger til min termin. Er ikke helt klar endnu, så håber ikke han kommer før tid, men glæder mig også virkelig meget til at se min søn. Til at han kommer ud til min mand og mig og vi kan holde ham i vores arme.

Det er også noget underligt noget, at skulle på barsel. Være væk fra jobbet i flere måneder. Det har jeg aldrig prøvet før - har længst været væk to uger ad gangen. Lidt skørt. Tror dog jeg bliver rigtig glad for det. Det bliver spændende at opleve en ny side af sig selv og nok også sundt at der kommer et lille mennesker, som nu kræver al opmærksomhed. Tænker at det bliver nemmere at syge "pyt" til ting, som før kunne komme til at fylde uhensigtsmæssigt meget. Men det er virkelig også specielt at skulle efterlade den butik, jeg har styret i over tre år, fra få måneder efter den åbnede. At give resultater, personale og kunder videre til en anden. Pas venligst godt på min arbejds-baby!

I nat havde jeg endnu en af mine underlige drømme. Drømmeland er sgu noget vildt noget. Scenen var babyland, nærmere bestemt amning. Jeg kiggede ned på mine bryster, som under graviditeten er vokset en god portion. Men pludselig var de helt små igen og mine brystvorter var næsten forsvundet, gået i et med resten af huden. Åh nej, kan jeg så ikke amme, tænkte jeg. Men lige pludselig løb mælken til og der kom kæmpe knuder af mælk alle steder i mine bryster og et tredje bryst voksede endda ud. (WTF!?) Så fik jeg min baby over, som nu var en pige og selvfølgelig kunne hun tale. Lige bitte og alligevel med et fuldt forståeligt sprog. Det har babyerne i mine drømme af en eller grund altid. Hun var ikke helt tilfreds og det hele var ret underligt. Kan dog ikke huske hvad hun sagde til mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar