tirsdag den 22. september 2015

Velvære under graviditeten

Det er vidst ikke nogen hemmelighed, at jeg langt fra har haft det overskud under graviditeten, som jeg drømte om. Hvilket ikke altid har været lige nemt. Samtidig med det knebne overskud, har jeg også været påpasselig med ikke at udsætte mig selv for alt for mange usunde kemikalier, parfumer osv. I starten var jeg en smule sippet med det, men efterhånden fik jeg en bedre balance og er på ingen måde sippet. Før jeg blev gravid, holdt jeg mig dog også til fx vaskemiddel, creme og sæbe uden parfume, parabener og ligende. Til gengæld har jeg i en del år fået afbleget mit hår og de seneste år fået lavet striber (for at skåne min hovedbund) - men det har været sat på pause under graviditeten. Jeg savner SÅ meget mit lysere hår. Æv.

Nå, men det jeg vil frem til er - har man det dårligt under graviditeten og orker man måske ikke så meget, som man gerne ville, anbefaler jeg, at man gør noget andet godt for sig selv.

For mig har det blandt andet givet mig velvære og en lækkerhedsfølelse at:
- Få graviditetsmassage
- Få lavet shellac på neglene nu & da
- Blive vokset
- Tage laaaaange bade
- Sidde med fødderne i koldt vand og derefter smøre dem ind i en god creme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar